Sommerhytta er igjen den TV-suksessen som har fått hele landet til å snakke om sørlandshytter, gullhammere og oppussings-dramatikk. Fire helt nye deltagerpar har gått i kamp om å sno seg gjennom uker med snekring, måling, frustrasjon og kreative valg – og hver eneste mandag står en gullhammer på spill.
Etter at årets sesong startet 4. mai, har det vært flere overraskende vendinger underveis. Likevel er det ett par som virkelig har skilt seg ut.
Etter ukens episode har det blitt klart at det er ett spesielt par som har klart å begeistre både dommerne og sosiale medier på samme tid. Det handler om to ansikter mange ikke kjente fra før denne sesongen startet, men som nå har fått hjertene til å smelte hos seerne.
For sesongen har gått sin gang langs Sørlandsleia ved Tvedestrand. Som boligpluss.no har omtalt, har de fire deltakerparene fått tilgang til de største tomtene i programmets historie – hele ett mål per tomt – og oppussingsprosjektene er deretter.
De fire parene i årets sesong er mor og sønn Katrine Kile og Sondre Kile Lorentzen, søstrene Rebeka og Anna Eninga, mor og datter Marlene Knudsen og Charlotte Schei, og endelig kjæresteparet Sindre Øvrum Kongerød og Adam O. Ellingsen.
De har alle hver sin egen stil og hver sin tilnærming til oppussing, og ukenes utfordringer har vist hvem som mestrer hva.
I uke 3 var det baderomsuke, og samtlige par måtte gå inn i en av sesongens aller vanskeligste utfordringer. Det fortelles ikke ofte, men baderom regnes som en av de mest krevende oppgavene i Sommerhytta-historien. Det handler om fall, vannrør, fliseekspertise og en estetisk sluttløsning som tåler nordisk vær.
Det er her én av deltagerne tok et grep ingen helt så for seg.
De gjorde nemlig ikke bare baderommet om til et baderom. De gjorde det om til noe som lignet et helt eget spa-rom. Med rolige toner, naturmaterialer og en gjennomført estetikk fra fliser til dusjløsning, klarte de å forvandle hyttebadet til en helhetlig opplevelse.
I tillegg sto også et veksthus klart utenfor.
Det var den kombinasjonen – det luksuriøse baderommet på innsiden og den grønne hagedrømmen på utsiden – som til slutt avgjorde alt.
Se dette innlegget på Instagram
Det var nemlig ikke et av de mer kjente Sommerhytta-favorittparene som tok ukens gullhammer. Det var kjæresteparet Sindre Øvrum Kongerød (29) og Adam O. Ellingsen (26) som vant ukens utfordring.
Paret kommer fra henholdsvis Porsgrunn og Tysnes, og bor i dag sammen på Løren i Oslo. De har vært et par i to år, og bestemte seg for å være med i Sommerhytta nettopp for å teste seg selv som team. Det skal de virkelig ha klart.
Også ressurssterke Katrine Kile, som selv er deltager i samme sesong, lot ikke vente med å sende ut sin egen heia-hilsen til de to. På Instagram skrev hun:
«Gratulerer så mye til gutta som tok gullhammeren denne uken😍 Med et bad hvor man føler man er på spa og et veksthus med…»
Selv brøt det vinnende paret stillheten med en helt enkel beskjed til alle som har fulgt dem siden sesongstart. Fra deres egen Instagram-konto kom et hjertelig løft som har gått rett i hjertet på følgerne:
«Endelig satt den! 😭🔨»
Tre korte ord. To emojier. Et øyeblikk som forteller alt om hva slags reise dette har vært for paret de siste ukene.
For på Sørlandsleia denne våren er det noe ekstra fint å se to gutter som drømmer om en hytte sammen, jobber seg gjennom natten – og endelig får løftet hammeren over hodet som ukens vinnere.
LES OGSÅ: Jan Thomas overrasker alle med gladmelding: «Ble hentet på hotellet i går og…»
Del gjerne videre hvis du også heier på Adam og Sindre i Sommerhytta ❤️





